JONG GELEERD | Kinderen richten eigen bedrijf op: Sister Squad

“Mijn kinderen hebben vandaag hun V.O.F. geopend! Mijn jongste van vijf is daarmee de jongste ondernemer van Nederland!” Het enthousiasme en de trots gilde door het bericht heen dat Laucyna Bodaan woensdag naar stuurde.

Xiona van 15, Leona van 11, Yrona van acht en hun vijfjarig zusje Zhoula, hadden die ochtend onder het toeziend oog van hun ma, hun handtekening geplaatst onder de eigendomsdocumenten voor hun eigen bedrijf. opereert als internetbedrijf met een eigen webshop. “Hun eerste product is een lip-balm met karamel smaak,” vertelt Bodaan.


De bedoeling is dat elk kind haar eigen individuele lip-balm met karakteristieke smaak krijgt, dat gemarket zal worden naar klanten. Binnen twee maanden lanceert het bedrijf ook een eigen appel juice en dan in de feestmaanden ook nog een lip-gloss.

“Ze zijn heel erg enthousiast en staan er heel positief en volwassen in. Ze doen hun research zelf en hebben ook de taken onderling verdeeld; de oudsten gaan bijvoorbeeld de pakketten opsturen naar klanten en de kleintjes hebben de kleinere taakjes, zoals helpen met flesjes tellen, stickertjes met logo’s plakken. Zo mooi om die kleine ondernemertjes te zien die zichzelf voorbereiden op de toekomst. Ja vond ik ook wel stoer hoor, om ze hun bedrijf te zien inschrijven bij de Kamer van Koophandel. Helemaal omdat het donkere kinderen zijn. Die mensen bij de KvK vonden het ook geweldig!”

Ik wil samen met mijn kinderen goals realiseren. Ik geloof in een family empire waar mijn kleinkinderen van kunnen genieten en dat kan alleen als ik hen stimuleer en zo goed mogelijk voorbereid.”

De inspiratie kwam van moeder die zelf haar eigen bedrijf heeft, hun producten zijn ook te koop via Yonify’s zusterbedrijf . “Ze moeten mijn bedrijf ooit overnemen; dit is voorbereiding daarop. En Corona laat me zien dat je niet (alleen) op school kan bouwen, dus dan maar op deze manier een toekomst creëren,” zegt Bodaan. Zij is hun manager en hun co-manager.

Xiona, Leona, Yrona en Zhoula willen met hun bedrijf ook goede doelen ondersteunen. "Ze willen graag aan de daklozen geven; het grote doel is een weeshuis in Ghana," vertelt hun moeder.

is te vinden op Facebook en op Instagram.