De evolutie van boutique-eigenaar Denuelle: Wit Mode wordt ByDee

Er zijn van die mensen die de game spelen op een niveau dat niet voor veel anderen te volgen is. Hun speelveld is niet op de saaie, alledaagse manier geijkt en veel tegenstanders hebben ze daardoor niet. Scoren doen ze in stilte, maar hun doelpunten zijn legendarisch! Denuelle (Dee) Weegman speelt een dergelijk spel.


“Wit Mode wordt ByDee,” meldt ze afgelopen weekend terloops in een WhatsApp bericht; een bescheiden aankondiging dat haar Beverwijkse boutique van naam verandert.


Denuelle’s boutique is gevestigd aan de Breestraat 160 , in een statig gebouw op de kop van de belangrijkste winkelstraat van Beverwijk; ze nam de zaak zeven maanden geleden over van de vorige eigenaresse en de naamsverandering nu is niet meer dan natuurlijk. Een passende volgende stap. Evolutie.

“Wit bestaat al negen jaren en dat maakte het best wel uitdagend, omdat ik alles overnam: de naam, de collectie die er stond,” vertelt ze. “Ik heb daarom besloten om in eerste instantie alles gewoon aan te houden en me te focussen op andere zaken.”

Ze maakte de afgelopen zeven maanden de zaak letterlijk en figuurlijk haar eigen. Ze paste het interieur aan naar eigen smaak, bracht de etalages tot leven. Het is een grote winkel, knus en huiselijk, laagdrempelig, maar tegelijkertijd upscale, met een middenhoog segment aan kleding.

“Een leverancier merkte laatst op dat ik er meer shwang aan heb toegevoegd. Dat vond ik mooi. Ik ben van nature een toegankelijk mens en klanten hebben me ook als zodanig leren kennen. En de meeste vaste klanten geven toch wel aan dat het goed voelt. Dat er meer kleur in zit. De verandering was niet alleen voor mij spannend, maar het heeft goed uitgepakt. De tijd is nu rijp om het laatste beetje van mijn zaak eigen te maken.”

De nieuwe naam ByDee brengt het allemaal samen. Wie bij haar binnenloopt, komt voor dat kopje kopje koffie, een praatje en een kwaliteitskledingstuk dat door Dee is uitgekozen. Voor de belevenis. Het nieuwe logo zegt het ook het best. "Onder ByDee staat er nog Fashion & Lifestyle. ByDee klinkt lekker sophisticated en daar staat mijn zaak voor.” 

De lancering van de nieuwe naam en het nieuwe logo is rond 29 september, wanneer er in Beverwijk Centrum een groot spektakel plaatsvindt waarin alle ondernemers mogen uitpakken. “Er komen tenten langs de winkelstraat die de ondernemers mogen huren. Ik heb er op 29 september op verschillende tijdstippen een modeshow,” vertelt ze.

De naamsverandering gebeurt geleidelijk aan. “Het gaat niet van de ene op de andere dag zodat mensen ineens denken van hey, er is weer iemand anders.”

NEXT IS ONLINE

ByDee

Dee heeft trouwens haar volgende doelpunt al in het vizier. “Bij iedere goede boutique hoort tegenwoordig een online winkel. Ja, mensen komen voor dat praatje en dat kopje koffie, maar met onze website en social media bereiken we mensen ver buiten Beverwijk. Iemand uit Zwolle die iets leuks bij ons ziet hangen zal niet even naar ons toe komen rijden … “

Ze geeft toe dat het allemaal nog even spannend is als toen ze de zaak overnam zeven maanden geleden. “Ik word alleen maar enthousiaster van alles dat ik aan het doen ben. Ik krijg zoveel positieve eerlijke reacties van mensen die hopen dat het goed blijft gaan. Ik ben met veel dingen bezig, 24 uur lang elke dag, maar daar krijg ik energie van. September en oktober zijn drukke maanden met de najaars- en wintercollecties. Spannend allemaal, maar als ik zie hoe enthousiast de klanten zijn ... Daar krijg ik een kick van. Dat maakt dit mijn passie.”