Creative Woman Virtual Fair geeft ondernemers een online platform

Van 27 to 29 oktober wordt in Suriname de 'Creative Woman Virtual Fair' gehouden, een online beurs waar bedrijven hun waar kunnen aanprijzen. Yara Consultancy, de organisator, maakt daarmee van de nood een deugd. “Covid-19 dwingt je om creatief te zijn. We kunnen niet meer fysiek overal bezig zijn, dus moeten we nadenken over wat anders gedaan kon worden,” schrijft het bedrijf over de beurs waar bedrijven van vrouwen in Suriname zich virtueel kunnen presenteren.

Ook ondernemers in Nederland zijn uitgenodigd eraan deel te nemen.

De beurs brengt verkopers uit Suriname in contact met klanten zowel plaatselijk als in het buitenland; buitenlandse kunnen zich ook introduceren op de Surinaamse markt.

Het is meer dan een Zoomsessie. De online beurs vindt plaats via een eigen speciale server - Zion Digital Platform – die de indruk creeert dat je er echt bij bent. Ruim vijftig personen hebben zich al opgegeven voor deelname.

Creative Woman Virtual Fair

Yara Consultancy schrijft erover: “men leeft nog met de gedachte dat vrouwen geen goede zakenpartners zijn of geen verstand hebben van zakendoen. Vrouwen vervullen in veel landen een passieve rol terwijl mannen als van oudsher een actieve rol geacht worden te vervullen. Deze vrouwenbeurs tracht het tegendeel te bewijzen. Vrouwen zijn even goed of zelfs veel beter als het om het zakelijke gaat. De meeste natuurlijke producten zoals olieen, handgemaakte sieraden of haar en huidverzorging komen vanuit de handen van sterke vrouwen.”

There is no source powerful than a woman determined to win.”

De Creative Woman Fair beoogt te laten zien wat vrouwen allemaal kunnen. “Op deze beurs zullen er exposanten en bezoekers vanuit alle landen van de wereld zijn.”

Yara Consultancy: “Beurzen zijn niet weg te denken. Ze zijn een centraal gereguleerde handelsplaats, waar producten en diensten worden aangeboden. Beurzen besparen bedrijven grote investeringen op marketingsgebied; ze kunnen er creatieve demonstraties geven, en tastings en extra diensten aanbieden tegen een gereduceerde prijs. Ze hebben ook een koppelingsvoordeel; producent-klant koppeling of een producent-producent koppeling.

De technologie heeft ons het uren lang rond lopen op een beurs bespaart. De COVID-19 uitbraak heeft ons gedwongen innovatief en creatief te zijn op elk gebied, en hiermede is het probleem van fysieke beurzen dus opgelost.

Virtuele beurzen zijn een creatief iniatief. Het voordeel van een virtuele beurs is dat het het gemak dient. Is het niet zalig om vanuit je eigen locatie of vertrouwde omgeving een beurs te bezoeken of te exposeren?

En waar normale beurzen tijdrovend kunnen zijn, biedt een virtuele beurs een overview. Op een virtuele beurs kunnen een ongelimiteerd aantal mensen toegelaten worden; bezoekers kunnen zich ook vooraf registreren. Een virtuele beurs is dus ook kostendrukkend omdat je als er exposant of bezoeker  bijna niets aan uitgeeft.”

Ook bedrijven in Nederland kunnen zich inschrijven. Er zijn nog enkele booths beschikbaar voor exposanten.

Booth registratie

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSceszdun-3omMC8pA1lNImmPgq7-Yfk...

Er zijn ook nog etickets beschikbaar.

E-ticket registratie

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd1qpc5lACgdMGW09DuPqj9_OAiqu_u...