AFRO Magazine en Black Ladies Talk: een samenwerking voor de afro gemeenschap

AFRO Magazine en Black Ladies Talk (BLT) gaan samenwerken. De twee platformen trekken vanaf nu samen op in (commerciële) kwesties zoals advertentieverkoop, maar zullen ook elkaars content gaan delen. Anita Abaisa, oprichter en directeur van BLT en Marvin Hokstam, oprichter en hoofdredacteur van AFRO Magazine tekenden daartoe enkele dagen geleden een overeenkomst.

De samenwerking is niet vreemd. Het journalistieke platform dat zich richt op de verhalen van de afro gemeenschap en het platform voor vrouwen van Afrikaanse diaspora, hebben overeenkomstig werkveld en doelstellingen, waaronder één hele grote: de afro gemeenschap in onder andere Nederland ten dienste zijn. “Dat we elkaar vinden ten behoeve van elkaars volgers, elkaars klanten, elkaars leden … van de hele afro gemeenschap, is logisch,” zeggen ze beiden.

Abaisa: "Samenwerking binnen de zwarte gemeenschappen is cruciaal om het tij te keren. Samen weten we meer en kunnen we meer. Ik geloof in de kracht van onze gemeenschappen en zie tegelijk ook hoe we die vergeten zijn. Het is tijd om te herinneren wie we zijn en waar we vandaan komen. Het is tijd. Onze tijd."

Hokstam voegt eraan toe: “Alleen wanneer we als gemeenschap elkaar complementeren, elkaar niet in de weg zitten en juist elkaars krachten samen de ruimte geven om te groeien, zullen we echt zullen vooruitgang boeken; als we dat willen in algemeen belang.”

De eerste pijler die in de samenwerking wordt opgepakt is de Black Owned Business (BOB) pagina op AFRO Magazine. De pagina werd in februari dit jaar gelanceerd als platform waar zwarte ondernemingen zich kunnen profileren en doelgericht op de afro gemeenschap kunnen adverteren. Advertentieverkoop voor de BOB pagina wordt nu opgepikt door BLT. Daarnaast lanceerden BLT en AFRO Magazine eerder deze week de BOB Feestdagen Folder, waarmee bedrijven uit de afro gemeenschap proactief worden geadverteerd rond de komende kerstdagen. De folder wordt een regelmatig terugkerende gezamenlijke publicatie.


 

 


 

Verder bereiken bedrijven op de BOB-pagina nu ook het platform van BLT en vice versa maken BLT leden vanaf nu ook aanspraak op een plek op de BOB-pagina. “We hebben veel pijlen op onze bogen.”

Hokstam en Abaisa zijn beiden enthousiast over de mogelijkheden die de samenwerking biedt, omdat het hun basis vergroot. Hokstam: “Black Ladies Talk heeft een ledenbestand van bijna <33,000 zwarte vrouwen. Een hele actieve gemeenschap. Vanuit een puur journalistiek oogpunt, maar ook gewoon zakelijk is deze samenwerking een positieve ontwikkeling voor ons.“

Abaisa: “AFRO Magazine bedient een segment dat zeker ook baat heeft bij diensten uit de BLT gemeenschap. Aangezien BLT ook als commerciële onderneming opereert is het voor ons zeker interessant om AFRO Magazine op te nemen in ons pallet aan platformen waarop klanten die de afro gemeenschap willen bereiken zich kunnen profileren.”