dimes

Organisaties sluiten "Empowerment Pact" om diversiteit in TV, film, muziek, entertainment, media en sport te vergroten

Twee organisaties, D.I.M.E.S. (Diversity In Media, Entertainment, Sport) en RX France kondigden eerder deze week een nieuw DEI-initiatief aan, dat voor gelijke kansen moet zorgen voor divers talent binnen de uitzendmedia-industrie.

In een persbericht over hun samenwerking, zeggen de organisaties dat het hun Empowerment Pact is bedoeld om aspirant-uitzend mediatalent en contentmakers uit ondervertegenwoordigde gemeenschappen te ondersteunen door middel van carrièremogelijkheden en connecties met bedrijven en marktleiders via diverse initiatieven. Het bericht zegt dat het ideaal tot doel heeft te blijven samenwerken met toonaangevende wereldwijde marktplaatsen, bedrijfsleiders en zakelijke entiteiten in de toonaangevende TV, Film, Muziek, Media, Entertainment en de Sportindustrie om sociaaleconomische kansen binnen de industrieën in kaart te brengen voor getalenteerde individuen die onder de Black, Indigenous, and People of Color), LGBTQ+ en personen met een handicap vallen en bedrijven van mensen uit die gemeenschappen.

Ray Depatti, Internationaal Head of Diversity, Equity, and Inclusion bij D.I.M.E.S

Onze samenwerking met RX France bij dit initiatief om aspirant uitzend mediatalent en contentmakers uit historisch uitgesloten gemeenschappen in de industrie en op de markt te brengen, bevestigt verder onze collectieve inzet voor de positieve vooruitgang van diversiteit, gelijkheid en inclusie voor alle mensen in onze industrie ”, .

Het persbericht vervolgt: RX France heeft ook officieel aangekondigd dat de wereldwijde oproep voor inzendingen is geopend voor de 6e MIPCOM CANNES Diversify TV Awards. De MIPCOM CANNES Diversify TV Awards zijn de enige wereldwijde onderscheidingen in de branche die diversiteit en inclusie viert en promoot d.m.v. voorbeeldige vertegenwoordiging in televisieseries en entertainmentprogramma's wereldwijd. De prijsuitreiking zal opnieuw live plaatsvinden in Cannes, Frankrijk, als onderdeel van een supergrote editie van MIPCOM CANNES - de 38e Internationale Co-Production & Entertainment Content Market van 17 tot 20 oktober 2022.

De awards worden georganiseerd door MIPCOM in samenwerking met de oprichter/partner DiversifyTV, en in samenwerking met oprichter/Presenterende Partner A+E Networks, evenals de terugkerende Awards Partners Telefilm Canada, All3Media International en D.I.M.E.S., naast andere sponsors, ondersteunende partnerbedrijven en organisaties. Dit jaar neemt Netflix ook deel aan de awards als Presenterende Partner.

"Deze samenwerking sluit ook perfect aan bij de D.I.M.E.S. doelstelling om tegen 2030 samen te werken met 1000 bedrijven bij het nastreven van gelijkheid in overeenstemming met de eisen van de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen van de Verenigde Naties (SDG 10), die ervoor moet zorgen dat ongelijkheden, die zich uiten in de vorm van racisme en alle soorten discriminatie, worden uitgeroeid terwijl het bevorderen van inclusiviteit de groei van alle individuen in de industrie en op de werkplek mogelijk maakt."

De samenwerking met RX France is de eerste van vele in de toewijding aan de D.I.M.E.S. doelstellingen om ongelijkheid in de TV, Film, Muziek, Media, Entertainment en de Sportindustrie uit te bannen. D.I.M.E.S. stemt zijn huidige programma's en initiatieven in het bijzonder af op SDG 4 (Kwaliteitsonderwijs), SDG 8 (Fatsoenlijk werk en economische groei) en SDG 10 (Verminderde ongelijkheid). Dat blijkt uit de D.I.M.E.S. MVO 2.0, Empowerment Pact, D.I.M.E.S. Belofte, D.I.M.E.S. Connect, D.I.M.E.S. Masterclass en de D.I.M.E.S. TOP100-onderscheidingen.


D.I.M.E.S. is een samenwerkingsprogramma voor bedrijven, ontworpen en gemaakt door The P.A.S.C.A.L. Foundation (Play A Song Change A Life) om een wederzijdse synergie te creëren tussen media, sport en entertainment bedrijven/organisaties, samen met talent uit de sector dat zich identificeert als BIPOC (Black, Indigenous, & People of Color), LGBTQ+ en personen met een handicap.

D.I.M.E.S. is opgericht om media, sport en entertainmentbedrijven, organisaties, ondernemers en industriewerkers te begeleiden en op te leiden over hoe ze zich met elkaar kunnen verbinden, begrijpen en samen kunnen werken. Ons doel is om verandering te creëren in de richting van echte vooruitstrevende, inclusieve en diverse werkomgevingen, bruggen te bouwen en carrièregroei in onze industrieën tot realiteit te maken voor divers talent uit historisch ondervertegenwoordigde gemeenschappen.

RX France houdt zich bezig met het bouwen van bedrijven voor individuen, gemeenschappen en organisaties. RX benut en vergroot de kracht van persoonlijke evenementen door data en digitale producten te combineren om magische ervaringen en voortdurende verbindingen te creëren. RX stelt klanten in staat om meer te weten te komen over markten, producten te kopen en transacties uit te voeren op meer dan 400 evenementen in 22 landen in 43 industriesectoren.