AFRO Magazine, BLT en BDE lanceren gezamenlijk “Juli is Black Owned Business Maand” campagne

lanceert samen met en  een campagne om zwarte ondernemers in de spotlight te zetten. Dat doen zij samen met de grootste Engelstalige nieuwswebsite in Nederland; een vierde grote partner staat ook in de startblokken om mee te doen aan deze campagne die LIVE gaat op

De campagne heet

Het initiatief is bedoeld om bedrijven van zwarte ondernemers in het vizier te brengen van zoveel potentiele klanten. Velen van hen strugglen doorgaans al, maar nu, vanwege COVID-19 nog meer dan normaal.

Als iedereen in de gemeenschap een maand lang zoveel mogelijk zaken doet met zwarte bedrijven, dan helpen we niet alleen zwart ondernemerschap overleven, we verstevigen ook een pilaar uit onze gemeenschap. De gevestigde ondernemers komen geen business te kort; die doen het goed. Het zijn de zwarte ondernemers die nu overeind moeten worden gehouden. 

Daarmee houden we onszelf overeind. 

Een zwarte succesvolle ondernemer is een mogelijke werkgever voor werkzoekenden uit de gemeenschap die elders vanwege hun afkomst geweerd worden, een mogelijke stageplek voor die student die vanwege zijn afkomst nergens anders aan de bak komt.

Een mogelijke sponsor voor het maatschappelijke initiatief waarvoor de reguliere ondernemers hun deuren sluiten.

Een mogelijke adverteerder bij zwarte media.


Daarom willen we iedereen  aansporen om juli 2020 de maand te maken waarin zij zwarte ondernemers steunt. Even geen grote supermarkets, maar de/jouw plaatselijke toko; die hebben ook alles.  Is er niet laatst een online toko gelanceerd? Geen generieke shampoo of lichaamszeep, maar schoonheidsproducten die door afro ondernemers worden geproduceerd. Heb je een taxi nodig? Iemand had toch een snodder app geproduceerd?


AFRO Magazine is het nieuws en opinieplatform van en door de afro gemeenschap met de grootste online van zwarte ondernemers in Nederland.

Black Ladies Talk, met een ledenbestand van bijna 33,000, is een platform waar zwarte vrouwen zich met elkaar kunnen verbinden, samen kunnen creëren en delen.

Black Dutch Entrepreneurs ondersteunt en moedigt groei door ondernemerschap aan.

 

 


“Als individuele organisaties vullen we elkaar aan, aangezien we elk afzonderlijke segmenten in de afro gemeenschap dienen. Deze crisis schept een kans. Samen willen wij ondernemers helpen die kans te grijpen,” schrijven Marvin Hokstam -Hoofdredacteur AFRO Magazine, Anita Abaisa -directeur van Black Ladies Talk- en Brian Ceder -medeoprichter van Black Dutch Entrepreneurs.  “Dat we elkaar vinden ten behoeve van elkaars volgers, elkaars klanten, elkaars leden … van de hele afro gemeenschap, is logisch.”

“In de maand waarin we traditioneel de afschaffing van de slavernij herdenken, kijken we naar hoe ver ondernemerschap in onze gemeenschap sindsdien gekomen is. Daarvoor produceren we een vijftal digitale nieuwsbrieven met profielen van zwarte ondernemers en hun ondernemingen. Wie zijn ze, waar zijn ze en wat kan je bij hen halen?”

De campagne brengt honderden bedrijven die op de staan,  in het vizier van de tienduizenden mensen die de organisaties bereiken.

Daarnaast gaat , de grootste Engelstalige nieuws site in Nederland, ook enkele van de profielen ook publiceren in het Engels.

 

 

Samen bereiken de drie partners met NL Times zo’n 500,000 mensen per maand.


Gesprekken zijn ook gaande met een van ’s wereld’s grootste social media websites, om de campagne nog verder te optimaliseren.

“We mogen er nog niet veel over zeggen, maar deze grote partner wil haar portfolio diversificeren. Daarvoor willen ze zwart ondernemerschap in Nederland ondersteunen door hen te helpen om via hun, zoveel mogelijk mensen te bereiken met hun producten. En daarvoor willen ze wellicht met ons in zee. En dat zal het bereik van deze campagne vele malen groter maken. Volgend week vertellen we daar meer over."


Vanaf de komende week zullen bedrijven benaderd worden door salessteams met het aanbod om aan de campagne mee te doen. 

U kunt ook  klikken om te zien wat het aanbod inhoudt.