Afbeelding

Pearl Events lanceerde “Pearl Magazine, glossy voor de gekleurde vrouw en gezin”

Het alombekende Pearl Events lanceerde op donderdag 3 november hun “Pearl Magazine, een glossy voor de gekleurde vrouw en haar gezin”.

Dat gebeurde tijdens een High Bubbles Mixed in by Mel in Rotterdam, in een knusse setting met een gezellige huiselijke sfeer. “Er draaide lekkere background muziek toen ik aankwam,”vertelt Orlanda Milan die er namens AFRO Magazine was.

Amy Scholten, directrice van het magazine en van Pearl event vertlt dat ze het tijdschrift lanceert omdat er geen ander Nederlands magazine bestaat dat gekleurde schoonheid en diversiteit in een positief daglicht wil stellen. “Daardoor is Pearl uniek en belangrijk’’, vertelt ze.

“Andere magazines denken onterecht dat kleur niet verkoopt."

Pearl wordt gemaakt met het oog op wat de gekleurde vrouw wil en waarin ze zich interesseert. Het merendeel van de Nederlandse klassieke glossy’s schikt zich daar namelijk niet naar. Dat is ook meteen het grootste onderscheid tussen Pearl en andere magazines: de doelgroep en de eigenheid ervan. Ze kwam op het idee tijdens de vierde editie van Pearl event, een multiculturele lifestylebeurs in Utrecht. 

“Andere magazines denken onterecht dat kleur niet verkoopt. Pearl bestaat niet omdat het kan, maar omdat het moet.” Andere glossy’s hebben het vaak over commerciële fashion, catwalk trends en high-profile make-upproducten.

Dure merken en hebbedingetjes die wel kunnen inspireren maar waar de portefeuille van het diverse Nederlandse publiek niet altijd tegen bestand is.

In Pearl staat ook positiviteit centraal. “Gekleurde BN’ers komen er niet negatief in te staan enkel omdat ze zich uitspreken over Zwarte Piet. Ze betekenen méér dan dat en daar zou de media rekening mee moeten houden.”

Het tijdschrift is verkrijgbaar bij alle toko's in de randstad.