Surinaamse produceert talkshow voor Amerikaanse en Caribische televisie

PARAMARIBO - Op woensdag 29 april vindt de lancering plaats van de talkshow Girls 'N Cocktails op Tempo Networks. De show zal te zien zijn in de VS, Duitsland, London, Italië en op 23 Caribische eilanden. De Surinaamse zender ATV werkt ook samen met Tempo Networks, dus hoogstwaarschijnlijk zal de show ook te zien zijn op de Surinaamse televisie. Girls 'N Cocktails is een talkshow gericht op de kosmopolitische vrouw in de leeftijd van 18 tot en met 35. Het doel is deze vrouwen te informeren, entertainen en te empoweren. De show wordt opgenomen in een echte cocktailbar en gepresenteerd door drie dames die de doelgroep vertegenwoordigen. De show benadrukt de etnische vrouw. De executive producer en director van Girls 'N Cocktails, Rasheida Adrianus, heeft dit concept 4 jaar geleden ontwikkeld omdat zij vond dat donkere vrouwen nog te weinig (positief) vertegenwoordigd zijn in de media. In plaats van erover te blijven klagen, heeft zij het heft in eigen handen genomen en het concept ontwikkeld. Het eerste seizoen van de show is opgenomen in het Mainport Hotel in Rotterdam. De topics die tijdens de shows aan de orde komen zijn: het effect van de media op het huidige schoonheidsideaal voor vrouwen, seks, het verschil tussen religie en spiritualiteit, bestaat God wel en vrouwelijk ondernemerschap. (DWT)